Veelgestelde vragen: verzekering en schade
Veelgestelde vragen over verzekering en schade aan een pakket. Is jouw vraag hieronder nog niet beantwoord? Neem dan contact op.
Is mijn transport verzekerd?
In de praktijk gebeuren dagelijks ongelukken met alle vervelende gevolgen van dien. Zonder verzekering kunt rekening houden met de volgende vergoeding: Nationaal transport: De vervoerder is aansprakelijk voor maximaal €3,40 per kilogram (art.13 AVC) Internationaal transport: De vervoerder is maximaal aansprakelijk voor SDR 8,33 per ontbrekende kilogram brutogewicht (art. 23 CMR). Wisselkoers SDR. Deze bedragen zijn natuurlijk erg laag en dekken vaak niet de lading. Door de goederen correct te verpakken en gebruik te maken van de gerenommeerde vervoerders kun je de kans op schade wel beperken. Je kunt de volledige waarde ook verzekeren. Dit dien je zelf te regelen.
Wat te doen bij Schade?
Ondanks alle goede zorgen waarmee onze vervoerder(s) met je zending omgaan, kan het voorkomen dat een zending beschadigd raakt. Om in aanmerking te komen voor een uitkering dien je binnen 3 werkdagen na aflevering van de zending een melding te maken van de schade. Jij als verzender kunt schade melden door een mail te sturen naar info@lengtesverzenden.nl
- Je gegevens
- Foto’s van het beschadigde product en de verpakking
- Een inkoopfactuur van je goederen
- Een foto van de door jou gebruikte oorspronkelijke verpakking.
Wij raden aan om ontvangers van tevoren te informeren wanneer er zichtbare schade aan de zending bij uitlevering te zien is. Laat de chauffeur dit melden op de vrachtbrief van de vervoerder. Uiteraard kan de ontvanger ook onder voorbehoud tekenen voor de zending.
Neem contact op